Girl Online- Láska blogerská

Svieži príbeh lásky mladej blogerky, ktorej život je plný trapasov, fotiek a článkov. No je aj o tom, že nevedomosť je niekedy to najhoršie čo sa môže stať. A internet dopomôže k tomu, aby to bola katastrofa. Mediálna. Duševná. Skutočná...

Autor: Zoe Sugg                                                                          
Počet strán: 285
Žáner: romantika, realita
Vydavateľstvo: Slovart

Rok: 2015 

Anotácia: 
Tínedžerka Penny bloguje pod tajnou prezývkou- Girl Online. V podstate bloguje o každodennej rutine tánedžerky- o chlapcoch, pocitoch, strachu... práve jej úprimnosť jej zaručuje stálych čitateľov, kopu komentárov a videní. Zdá sa, že u Penny je všetko v pohode. Akurát na to, že na každom rohu dokáže spáchať poriadny trapas. Na tom by nebolo nič zlé, keby ten najväčší nebol zachytený na videu, ktoré koluje na internete. Zavesila ho tam práve jej "najlepšia" kamarátka. 
Ale potom príde zvrat- po smútku a plači z mediálneho trapasu príde ponuka. Pre jej rodičov, ktorí majú ísť do New Yorku urobiť krásnu a pompéznu svadbu. Penny nakoniec pôjde tiež- spolu s najlepším priateľom Elliotom. Okrem fotenia, veľa šľahačky a bielych svadobných šiat bude na Penny čakať niečo magické. Práve v New Yorku. 
Zoznámi sa sa tam, na prvý pohľad s úprimným, chlapcom. O ňom sa zdôverí aj svojim čitateľom, kde mu dá meno Chlapec z Brooklynu. Ten však pred Penny tají niečo veľké, o čom ona ani netuší. Obidvaja sa viac sústreďujú na lásku, aj keď vedia že im v tom doslova bráni Atlantik. 
Príbeh o tejto blogerke zachytáva nebezpečnú moc internetu, blúznenie hormónov, neskutočnú romantiku, a aj to, kedy zistíme, kto je náš skutočný priateľ. A že niekedy treba byť úprimný na začiatku, ináč to môže mať katastrofálne následky. 

Moje hodnotenie: 
Obálka sa mi naozaj veľmi páči. Je taká iná, veselá, fotografie sú zaujímavé (ale nie preto, že je tam aj moja). Osobne sa mi páčil nápad Slovartu, že bazal obálky nechl, ale fotky vymenil. Vyzerá to naozaj pekne, mne sa táto obálka páči viac ako pôvodná. Odzrkadľuje leto, more a prírodu.
Knihu údajne napísala Zoe Sugg- Zoella. Je známa vlogerka, ktorá sa živí svojimi videami a internetovou komunikáciou s fanúšikmi. Práve preto mala táto kniha veľmi veľkú reklamu nielen u nás, ale aj vo svete. Vo Veľkej Británii predajnosť knihy Girl Online predbehla aj Harryho Pottera a Twilight. Zoella sa svojím počinom pochválila aj vo videu, kde sledovala celý proces výroby knihy, môžete si ju pozrieť TU.
Čo sa týka príbehu, musím podotknúť, že ma to ani nesklamalo, ale ani neprekvapilo. Príbeh bol písaný jednoducho, sviežo. Rýchlo sa to čítalo, hlavne články na blogu. Na môj vkus bol príbeh až príliš presladený a predvídateľný. Nebolo to niečo strhujúce, ale také odpočinkové. Čítala som aj oveľa lepšie knihy, toto je také letné čítanie pre nenáročných.
Zoe Sugg so svojou knihou, aj keď sa prišlo na to,
že knihu niekto napísal za ňu, ale na jej tvorbe
sa takisto veľkou časťou podieľala.
Penny mi sem- tam liezla dosť na nervy. Hlášky typu ...cítila som sa ako krásna princezná z naozaj ďalekej studenej krajiny ako Rusko alebo Nórsko( v Nórsku je zima, však?) ma naozaj dostali. Takýchto hlúpych komentárov tam bolo viac. Neskôr mi to už nevadilo, lebo som si utvorila o Penny názor, že niečo také sa od nej dá čakať. Ináč bola celkom fajn- úprimná, citlivá a milá. Nemala žiadnu povahovú črtu ktorou by bola výnimočná, také priemerné dievča. No páčili sa mi jej články a opisy prostredia, či myšlienky. Niekedy ma vedela rozosmiať, lebo mala trapasy na každom rohu. Doslova. No potom mi to už začalo vadiť. Na začiatku knihy kde sa pohla, tam urobila nejaký trapas. To môže jedine Bridget Jones. Toto mi prišlo už také silené a prehnané. Stačilo. A potom, nejakým zázrakom, trapasy mizli a ich počet sa zmenšoval. Toto mi prišlo ako také klišé.
Elliot, jej najlepší priateľ, bol fajn. Mala som ho rada, bol vtipný a tiež citlivý. Nevadila mi ani jeho iná orientácia. Skôr mi ho bolo ľúto ako sa k nemu Penny chovala. On bol naozaj oddaný priateľ a mala som ho veľmi rada.
Noah (Chlapec z Brooklynu) bol vyobrazený ako dokonalý chalan. Bol pekný, mal vyšportovanú postavu a zlato v hrdle. Bol aj večný romantik. Mne síce takýto typickí americkí chlapi až tak nerežú, no nebol na nevystatie. Na jednu stranu som chápala prečo sa tak k Penny zachoval, no na druhú stranu som mu to vyčítala. Ale ukázal jej aj jeho citlivú stránku duše, čo sa cení. Bol hrozne sladký a robil jej samé prekvapenia, čo je síce fajn, ale takýto chalani sú len v knihách a filmoch.
Kniha je nenáročná, taká pohodová, ale prežila by som, keby som ju neprečítala. No treba skúsiť aj niečo také. Až posledných šesťdesiat strán malo grády a to som doslova hltala, konečne to bolo niečo napínavé, aj keď som si vedela predstaviť ako sa to skončí. Román na leto ako vyšitý, aj keď presladený a predvídateľný. Bolo to nabité pozitívnosťou a nádejou. Knihe dávam tri hviezdičky, myslím si, že si presne toľko (aspoň u mňa) zaslúži.


Komentáre

Obľúbené príspevky