Láska z ulice

Ona je smutná, tichá a tak trochu introvertka. 
On je športovec, voľnomyšlienkár a skrýva isté tajomstvo. 
Keď sa obidvaja zoznámia, bude to také malé zemetrasenie z ktorého predpovedajú katastrofálne následky. Nuž, už sa stalo... 

Autor: Miroslava Varáčková                                                                  
Počet strán: 300
Žáner: romantický
Vydavateľstvo: Evitapress
Rok: 2014 

Anotácia: 
Na tínedžerské plecia Tamary osud navalil ťažkú kliatbu, alebo skôr nešťastie. 
Jej stredoškolácke rovesníčky riešia čo si majú obliecť na diskotéku, že im treba kúpiť nový rúž alebo aj to, ako si stihnú napísať ťahaký na písomku z chémie. 
Tamara ma oveľa horšie, väčšie problémy. Nedá sa ani povedať, že by mala nejakú oporu. Okej, má spolužiakov s ktorými je v neutrále, takže nie je úplný outsider, ale naozajstných priateľov má asi tak dvoch. A jedného najlepšieho- Roba. Neuveriteľného lenivca, ktorému sa ani nechce vymýšľať ospravedlnenia do školy. Takže naša Tamara sa ani nemá komu poriadne vyplakať... 
A viete z čoho? Neviete. 
Jej šesťročná sestra, Sofia, umiera na rakovinu. Skoro ani nie je doma, stále len v nemocnici. A keď je, stále spí a Tamare neostáva nič iné, len sa pozerať na jej umierajúcu sestru- z ktorej vyhasína život. 
Mama sa venuje len Sofiiným posledným chvíľam. Zo začiatku len lieta na aute medzi domovom a nemocnicou, aj keď viac je v tej nemocnici. A potom, keď už nie je skoro žiadna nádej, je stále v Sofiinej detskej izbičke a venuje sa jej. 
Tamarinin otec sa utieka k alkoholu. Pracuje, to áno, ale namiesto toho, aby dal peniaze rodine a aspoň trošku sa činil, radšej zasponzoruje krčmu. V tie dni keď je s ním Tamara sama doma a stará sa oňho, len jej nadáva a nepovie jedno milé slovo. 
Na Tamaru je to proste veľa. Až príliš. 
A potom to príde- tá zrážka s korčuliarom v mikine. On sa jej síce ospravedlní, no ona až taká milá nebude... čo bude ľutovať hlavne vtedy, keď na telesnej príde na to, že je to jej nový, zaskakujúci, učiteľ. Volá sa Noro. Je síce mladý, pekný, športovec, no je extrémne náladový a na hodinách poriadna sekera. A predovšetkým je nutné uvedomiť si, že je učiteľ.
No či o to stoja, či nie, tá zrážka sa stala. A odvtedy sa budú ich cesty len krížiť a situácie vyhrocovať. No ako vieme, pod najmrazivejším obalom je väčšinou žeravá láva...


Moje hodnotenie: 
Musím priznať, že obálka sa mi naozaj páči. Nie je úplne dokonalá, ale je super taká aká je. Páči sa mi aj to, že v pozadí je posprejovaná stena. Vytvára tak úplne dokonalú atmosféru príbehu. Taktiež chcem pochváliť väzbu, riadkovanie, dĺžku kapitol. Sú to síce iba maličkosti, ale postaralo sa to o rýchle čítanie, aj keď má kniha 300 strán. 

Toto je moja tretia kniha od Varáčkovej. A dávam jej druhé miesto, lebo viac sa mi páčila Nepobozkaná. Nebolo to zlé, ale... myslela som že to bude o niečo lepšie. Štýl písania autorky je veľmi dobrý- dialógy sú chytľavé, zvedavé a niekedy aj vtipné. Postavy konali racionálne a realisticky, určite nezapadali do kategórie naivných. 
Tamara sa mi ako rozprávačka príbehu veľmi páčila. Naozaj. Určite preto, lebo som ju vedela pochopiť a možno aj preto, lebo mi pripomínala mňa a tak trochu som s ňou splynula. Ako dve kamarátky. Keďže to nemala ľahké, držala som jej veľmi palce. A v istých situáciách sa zachovala tak, ako by som sa presne zachovala aj ja. Toto je jedna z mála postáv, ktoré sa mi tak páčili a prirástli mi k srdcu. Všetko opisovala realisticky, pravdivo. Nič neprikrášľovala, no ani nezohavila. Brala to tak, ako to je. Pochybnosti ktoré zažívala pri Norovi a pri láske boli asi také, aké pociťuje každá jedna z nás. Takže odrazu bola v neistote. To iba potvrdzuje fakt, že autorka naozaj vie napísať príbeh lásky
Noro bol také svetlo. Alebo skôr hviezda. Taká rýchla, keď padá. Rovnakou rýchlosťou padol aj na Tamaru. Síce bol pekný, svalnatý, v skutočnosti úplne iný ako sa javil na telesnej, a tiež veľmi neistý pri Tamare, stále skrýval to tajomstvo. Bol taký záhadný. Dosť som mu vyčítala to, že on jej skoro nič o sebe nechcel povedať, ale on sa dosť vypytoval na ňu. Tamara poriadne ani nevedela do koho sa zaľúbila...to mi tam trošku rezalo. Ale páčilo sa mi na ňom napr, aj to, že bol tak trochu rebel, bol odvážny a chcel si užívať každú sekundu. To uňho nemalo chybu. 
Knihu som síce čítala asi pred troma týždňami pred napísaním recenzie, no na príbeh si ešte pamätám. Mal takú smutnokrásnu atmosféru a neobyčajné postavy, tiež tajomstvo. Skrýval veľa plaču, ale láska to trochu rozveselila. Od toho tajomstva, priznám sa, že som čakala niečo viac. Jasné, že to bolo vážne a opäť smutné, ale robilo sa okolo toho také haló, že som myslela, že to bude niečo také, čo by mi ani vo sne nenapadlo. Že sa to nejako brutálne skomplikuje a možno ovplyvní Tamarinine city... To ma sklamalo. Ale príbeh je celkovo naozaj dobrý, záživný. Je tu rozdiel napr. v tom, že hlavný problém nebol, že je Noro učiteľ (vo väčšine kníh áno) ale v niečom úplne inom. Na slovenskú autorku si myslím, že je to naozaj veľmi dobré, aj keď pár malých nedostatkov som si tam našla.
 A preto knihu hodnotím (čisto z celkového pocitu) na 3,5 hviezdičiek.


Komentáre

Obľúbené príspevky