Džínsový denník 4

Najnovšia časť obľúbenej džínsovej série je na svete!! Tentoraz je Paula už na výške, dozrieva a trapasy vystriedajú samé zvraty a nečakané situácie... Čo šokujúce do Paulinho života vstúpi? 

Autor: Zuzka Šulajová                                                         
Počet strán: 368 
Žáner: romantika, denník 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 
Rok: 2014 

Anotácia: 
Štvrté pokračovanie Pauliných denníkov pokračuje, a to len vďaka prosbám fanúšikov džínsovej série. Knižky od Zuzky Šulajovej sú veľmi úspešné a obľúbené. Čo si pre nás autorka pripravila tentokrát? 

Paula je prijatá na vysokú školu. Odbor aplikovaná psychológia. Práve v takomto rušnom období bude asi najúprimnejší priateľ jej novučičký denníček. S Lukášom im to klape jedna radosť, ľúbia sa a nevedia si bez seba predstaviť čo i len minútku. Lukáš sa na vysokú neodhodlal. Pracuje a Paulu intenzívne podporuje v stresujúcich skúškových obdobiach. 
Na scénu prichádzajú aj noví chlapci, Paulini noví spolužiaci- Marek, Šimon a Samo. Sú to také klbká šťastia, vtipu a zábavy. Vyskytuje sa tu aj Marcel- milá duša s pochopením pre prírodu. No a čo sa týka nových spolužiačok, asi ani jedna nejako Paule neprirástla k srdcu. Našťastie je tu verná Gabriela, s ktorou hrozivá nuda nehrozí. Denisa je taká aká bola stále- plná radosti zo života, elánu a lásky. Dá sa povedať, že všetko je po starom a je to Paulin pokojný život... 
Ako správna láska, Paula vyrobí Lukášovi malý darček- dohodne stretnutie s jeho kamarátmi z Anglicka, v Londýne. No paráda, nie? Síce tam Paula nebude, aj tak je šťastná, lebo Lukáš šťastný je. No bol to naozaj dobrý nápad? Úprimne povedané, Lukáš je pekný a príťažlivý chlapec, o ktorého teda záujem je. Po návrate z Londýna však Denisa Paulu šokuje určitým... priznaním. Okolnosti sú dosť šokujúce, no rozhodnú sa utajiť to. Podarí sa im to? A ak nie, pravda vyvolá malý výbuch? 
Paulu mierne zaskočí aj informácia, že Lukášovi priatelia z Anglicka sa chystajú na Slovensko. Justo, Kalle, Zoe, Jin Ae, Manuel, Alejandro, Luisa, Marcos... prídu tu. Na Slovensko! 
Už od prvého stretnutia si Paula veľmi nesadne so Zoe. Zoe je dotieravá, nepríjemná, pretvaruje sa a čo je hlavné... chce Lukáša. Paulinho Lukáša, dočerta! Možnože za dusnú atmosféru bude niesť vinu Paulina žiarlivosť. No niečím predsa musela byť vyprovokovaná, nie? 
Okrem toho sa okolo Pauly stále motá zlatý chlapec Patrik Adesir a verný priateľ Rišo. Na konto si Paula môže pripísať pár diskoték a stretávok so spolužiakmi, ktorí majú niekedy až príliš divné správanie. Akokeby chceli niečo Paule dokázať, či čo. Najviac z nich asi Marek. No a nesmieme zabudnúť na Iva zo strednej školy, ktorého slušné správanie zo sveta ešte tak celkom nevymizlo. A ozaj! Tešte sa na malé prekvapko spojené s Gabrielou... 

                                                                                    Moje hodnotenie: 
Hneď ako sa rozšírila informácia o vydaní Džínsového denníka číslo 4, tešila som sa ako malá. Veď na pätnásťročnej Paule som vyrastala, resp. na jej denníkoch, ktoré mali byť ukončené. Ešte lepšia správa bola, že v pláne sú aj ďalšie časti! Knihu som si preto rýchlo objednala a za pár dní už bola prečítaná.
Krásna obálka ku krásnej knihe predsa nemôže chýbať. Obálka s prevahou červenej je výrazná, kontrastná a s modrým názvom krásne ladí. Obálka je podľa mňa na výbornú.
Klasické písmo, riadkovanie atď., čo platí k denníku sa zanechalo, čo je podľa mňa super, lebo sa mi celá kniha rýchlo čítala. Kniha je pomerne hrubá, no ja som si v kútiku duše želala, aby bola dlhšia- Džínsové denníky by som čítala aj donekonečna!
Musím priznať, že táto časť spolu s dvojkou sa mi páčili najviac z celej série. V tejto knihe Paula dospieva, čo je aj celkom cítiť. Jeden denník (konkrétne tento) zachytáva jej život počas piatich rokov štúdia na vysokej.
Bezstarostný stredoškolský život plný lásky a trapasov je nadobro preč. Paula dospela a preto prichádzajú do jej života závažné rozhodnutia, smútok, veľa štúdia a starostí. Ja osobne som sa trošku obávala, či sa mi kniha bude páčiť, lebo Paula má už viac ako dvadsať! Nakoniec mi kniha sadla možno viac ako som očakávala a vek a určité postoje sa mi páčili.
Osobne si myslím, že tento diel nie je nejakým nepodareným pokračovaním, ktoré bolo napísané len kvôli dobrým číslom predaja. Z tejto knihy je cítiť, že autorka píše s láskou pre svojich fanúšikov a Paula je jej ako sestra.
Preto knihu odporúčam fanúšikom džínsových denníkov, aj keď po dočítaní knihy nebudete veriť a budete mrieť za pokračovaním. Knihe dávam plný počet hviezdičiek a pripájam jednu radu na záver: neopovážte si čítať dopredu koniec! Sami sa pripravíte o jeden z najšokujúcejších čitateľských zážitkov ;) 






Komentáre

  1. Super recenzia.... teším sa na DD a bohužial viem ako to skonči,mala som možnosť na jednej stranke prečitať si spoiler skoro ma porazilo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to súcitim s tebou... Mala by si síce trochu nečakaný, ale úplne krásny čítací zážitok... Knižka je aj tak super... a ďakujem ;)

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia! :D už sa naň teším ..škoda že som sa dozvedela jeden spoiler

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och prepáč. V budúcnosti sa im budem vyvarovať, do recenzie som však dala minimum informácii. Menej informácii sa nedalo dať, aby bola recenzia zaujímavá

      Odstrániť
  3. Mne sa kniha páčila, no ten koniec ma úplne dorazil... Mala som chuť zavrieť sa do izby a byť sama. Musím sa priznať, že táto kniha sa mi páčila najmenej... Aj kvôli tomu koncu, ktorý som sa tiež dozvedela predčasne...:-(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mne sa kniha páčila, no ten koniec ma úplne dorazil... Mala som chuť zavrieť sa do izby a byť sama. Musím sa priznať, že táto kniha sa mi páčila najmenej... Aj kvôli tomu koncu, ktorý som sa tiež dozvedela predčasne...:-(

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky