Tajemství Lynburnů (CZ)

Záhadní Lynburnovci sa po rokoch vracajú do mesta... a odvtedy sa začnú diať čudné veci. Hlavná hrdinka Kami má však odvahy na rozdávanie. No môže vyšetrovať, keď medzi podozrivými je aj istý chlapec... ku ktorému cíti náklonnosť?! 

Autor: Sarah Rees Brennanová                             
Počet strán: 314 
Žáner: fantasy, romantika, tajomstvá 
Vydavateľstvo: Levné knihy 
Rok: 2013

Anotácia: 
Hlavná hrdinka, Kami Glassová, je tak trochu čudáčka tým, že spolu s Jaredom, chlapcom, ktorého v živote nevidela a ani nevie kto to je, má prepojenú myseľ. Posielajú si myšlienky, pocity a aj bolesti. Kami je pre niektorých malý blázon, no tí, ktorí ju dobre poznajú, vedia, že Kami je úplne normálne dievča s osobným poradcom v hlave.
V malom mestečku Sorry-in-the-Vale je všetko tajomné nielen kvôli veľkým lesom, jazerám, tajomstvám a ľuďom, ale hlavne preto, lebo má strašidelnú históriu. A očividne sa bude história opakovať. Bohatý starodávny rod, Lynburnovci sa po rokoch vracajú naspäť do tohoto mestečka. Prečo sa vrátili? To nik nevie, no jedno je isté- dvaja bratranci, ktorí sa veľmi nemusia nastúpia na tú istú školu (a vlastne aj jedinú v tom zapadákove) ako Kami.
Ash, jeden z bratrancov je zlatý a príťažlivý chlapec. Patrí skôr k tým slušnejším na rozdiel od Jareda, ktorý sa hneď v prvý deň stihne pobiť. Je skôr z tej odrody drsňákov a problémových chlapcov.
Hovorí sa o ňom ako o čiernej ovci v rodine, ktorá ho obvinila zo smrti svojho otca.
Kami si pre tento školský rok zaumienila vydávať školské noviny spolu s kamarátkou- Angelou. No hneď na úvod sa začnú diať čudné veci- keď pôjde Kami domov cez les, objaví rituálne zavraždené zviera. Takéto objavenia sa zopakujú niekoľko krát a Kami to vyprovokuje k tomu, že si zaumieni, prečo sa toto všetko deje.
A čo sa týka Kaminho záhadného priateľa v jej hlave, nájde aj jeho hmotný originál. Ten istý Jared je totiž Lynburn. Najprv tomu nebude chcieť veriť ani jeden. Boli zvyknutí na ten druhý hlas vo svojej hlave, no vidieť, rozprávať sa s ním a cítiť jeho prítomnosť je niečo celkom iné. Prečo teda majú takýto "dar"? A kto sú vlastne Lynburnovci?
Ešte viac otáznikov sa vynorí vtedy, keď sa nájde mŕtvola dievčaťa- Nicoly. Večer pred svojou smrťou mala strach, že sa jej niečo stane a poprosila Asha, teda Lynburna, o pomoc. A večer nato... bola mŕtva. Kto to urobil? A prečo vlastne? Nicola nebola ničím výnimočná, zaujímavá, či nesmierne bohatá. Skrývala nejaké tajomstvo? Plynutím deja sa objavujú ďalšie a ďalšie veľké červené otázniky a Kami musí konať. Bude mať lož krátke nohy? A čo vzťah Jareda a Kami? Budú spolu, či im to osud nedopraje? Ponurá atmosféra sa vám postará o malé zimomriavky...

Kniha  bude mať dokonca aj filmovú podobu.
                                                            
                                                            Moje hodnotenie: 
Obálka v origináli
Tak aby som bola úprimná a knihu definovala dvoma slovami, tak- celé zle. Kniha ma veľmi sklamala a úprimne veľmi ľutujem, že som sa do nej pustila. Trápila som sa pri nej... dvadsať jeden dní!! To som mohla mať prečítané možno aj dve knihy. Bola na vine čeština? Nie. Dlhé kapitoly? Nie. Bola to vina autorky, ktorá mala myšlienku výbornú, no nedokázala ju spracovať, aby vznikla zaujímavá kniha. Ja som o tejto knihe v živote nepočula, no na odporúčanie som si ju požičala, uprednostnila som ju pred kopou zaujímavejších kníh v mojej knižnici, a pustila som sa do nej. A poviem vám, nemala som to robiť. Po dočítaní knihy som si pozrela názory iných čitateľov- boli to zväčša pozitívne reakcie, no mne sa kniha nepáčila a svoj názor nezmením.
Ak by som sa mala vyjadriť ku obálke, vyzerá to ako nepodarená kombinácia dvoch totálne odlišných fotografíí, len aby tam nebolo prázdne miesto. Ten nadpis a písmo by som aj brala, dokonca aj ten dolný obrázok s budovou áno, no čo tam robí tá horná fotka? Je to fotka s Easy? a je úplne od veci. Už len preto, lebo Jared sa Kami skoro vôbec nedotýkal (v knihe sa dozvieš prečo) nieto sa ešte k nej takto túlil. Tá fotka sa tam vôbec nehodí a mne osobne sa preto ani obálka nepáči. Aj keď v origináli je prekrásna.
A čo sa týka deja? Myšlienka príbehu je viac ako na výbornú, no autorka to nedokázala spracovať. Kniha je písana rozprávačom a Kami mi neustále liezla na nervy. Jej konanie bolo absurdné, detinské (vrátane všetkých tých opisov) a až príliš odvážne. Ako keby si myslela, že je dcéra najväčšieho mága na svete a nič jej nemôže ublížiť. Ako keby nepoznala strach. To je úplne pritiahnuté za vlasy.
Jared sa mi páčil o niečo viac. Páčilo sa mi, že je drsný, tajomný, ale zároveň milý chlapec. No vadilo mi, keď ho autorka opisovala za najväčšieho chudáčika na svete. To sa mi teda ku drsňákovi nehodilo.
Prvých a posledných tridsať strán sa naozaj dalo čítať a ten koniec bol napodiv naozaj napínavý. Keď som bola päťdesiat strán od konca, uvažovala som, či mám knihu dočítať, lebo som sa pri nej doslova trápila. Nakoniec som sa rozhodla dobre, že som ju dočítala, no ľutujem, že som ju začala čítať. Ani sa nečudujem, že v slovenčine ešte nevyšla (ani by nemusela). Túto knihu neodporúčam, no keď vás námet chytil alebo zaujal, pustite sa do nej, možno sa vám bude páčiť. Priznivci tejto knihy- môžete ma popraviť, ale kniha ma vôbec neoslovila. Dávam knihe dve hviezdičky a to len pre ten naozaj napínavý (no tiež absurdný) koniec...


Komentáre

  1. Překontrolovat eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Výměna kdekoli Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky