Spoveď jedného dievčaťa

Krutá úprimnosť zraneného dievčaťa, ktorá žije v nepríjemnom prostredí a na svete nie je nikto, kto by jej pomohol. Musí si vystačiť sama, aj keď to vôbec nie je ľahké... Do jej temného života sa však objaví malé svetielko- láska... Slovenský príbeh je plný citov a nedá sa neprečítať... 

Autor: Alžbeta Hulová                                                 
Počet strán: 200 
Žáner: romantika 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 
Rok: 2011 

Anotácia: 
Táto kniha opisuje život šestnásťročnej Nely Hazlingerovej, ktorá to v živote vôbec nemá jednoduché. Jej milovaný otec odišiel priskoro a Nela za ním smúti denno-denne.
Po čase by sa rany zahojili, lenže Nela má ešte jeden veľký problém- jej nevlastný otec je alkoholik a násilie v dome je tak pravidelné, ako dochádzanie na klavír. Nela tak má matku, ktorá o ňu nestojí, nevlastného otca násilníka a aj kamarátky, no tie majú svoje problémy a Neline ich až tak nezaujímajú. Jednou vetou- Nela si takýto život nezaslúži. Na šestnásťročného človeka je to veľké bremeno a keď sa nemá komu zdôveriť, je to ešte horšie. Človek sa v ťažkých chvíľach potrebuje niekomu zdôveriť a prijať rameno priateľa. Nela toto nanešťastie k dispozícii nemá a musí sa s tým nejako zrovnať... Musí nájsť nejaký spôsob, ako sa s tým vyrovnať tak, aby si každý nádych života vychutnala. No trýznenemú človeku je takpovediac jedno, či ten spôsob bude správny alebo nie. Tak aké tajomstvo Nela skrýva? Je možné, že jej to ohrozuje život? Že každý deň hrá hazardnú hru, kde vsadila všetko?

Román mladej slovenskej autorky opisuje naozaj čierny život plný smútku, bolesti a trápenia sa mladého človeka. Tentoraz hlavný problém nie je, že hlavná hrdinka nedostáva vreckové a musí si zarobiť sama, že sa rozišla s najkrajším chlapcom na škole alebo že má dievča depresie z toho, že ešte nemala frajera. Táto knižka ide naozaj do hĺbky.
Dá sa povedať, že Nela je na dne. K jej životu ešte pribudne stres zo strednej školy. Nela je totiž prváčka. A ako v každom zaujímavom príbehu, aj v tomto Nela spozná svoje slnko. Slnko, ktoré silno svieti a jej temný život úplne zmení minimálne o jeden odtieň. Je to jej záhadný pekný nový spolužiak- Erik. Erik je jednoducho zlatý chlapec a obidvaja zistia, že toho majú veľa spoločného. Obidvaja si niečím prešli a tak sa ich vzťah začne upevňovať. Erik sa Nele dostane tak pod kožu, že dokonca odhalí jej tajomstvo...
Pomôže jej naozaj tak, že s tým prestane? A čo ak do Nelinho sveta vstúpi ďalší chlapec? Určite zamieša karty a Nela dokonca pocíti niečo také, čo nikdy nepoznala... lásku.
Nevlastný otec, problémy, ľahostajná matka sa už nezdajú ako najhorší život na svete, pretože Nela má svoje slnko. Slnko, ktoré ju zohrieva dáva jej silu a energiu na žitie každého jedného dňa.
Román slovenskej autorky je veľmi strhujúci, dobre napísanýa určite vo vás zanechá príjemný čítací zážitok.

                                                                                    Moje hodnotenie: 
Musím sa priznať, že anotácia a obálka ma na prvý pohľad okamžite vystrašili. Hneď som si predstavila veľký smútok, depresiu a knihu po ktorej dostanem depku alebo skôr pocit, aký mám bezproblémový život.
Prvých dvadsať strán ma až tak nevtiahlo do deja a priznám sa, že som si myslela, že knihu odložím a zapadne prachom. Nakoniec som sa predsa len odhodlala a neľutujem. Kniha má riadkovanie a typ písma rovnaké ako Džínsový denník, takže text sa mi veľmi príjemne čítal. Čo sa týka autorky, som presvedčená o tom, že talent má, lebo kniha mala hlavu aj pätu, čitateľa naozaj nepustila. Bola som milo prekvapená, keď som vedela, že toto napísala slovenská autorka.
Osobne som si myslela, že kniha bude trošku viac smutnejšia, temnejšia a vážnejšia. Našťastie v knihe nebolo všetko také hrozné a v celku musím uznať, že podľa mňa mala kniha len o trochu pochmúrnejšiu atmosféru ako iné.
Som rada, že toto dielo slovenskej autorky som mala možnosť si prečítať, pretože som z tej knihy mala dobrý pocit. Miešajú sa v nej emócie. Toto dielo je pripravené z pomletého smútku, sĺz, ale aj lásky a pocitu šťastia. Kniha je o tom, ako šestnásťročné dievča prežíva ťažký život, no vďaka priateľom a láske je to o niečo znesiteľnejšie.
Knižku určite odporúčam každému, kto má rád romantiku a uvedomenie si, že sú aj vážnejšie problémy ako trojka z písomky. Knižke dávam štyri hviezdičky a ten, kto sa do nej chce pustiť, nech sa prekusne prvými tridsiatimi stranami... potom to bude naozaj lákavý príbeh ;)




Komentáre

  1. Knihu som čitala davno ale veľmi sa mi pačila...super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :) Aj mne sa knižka veľmi páčila ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky