Džínsový denník 2

Paula Semoková sa vracia na scénu s novým denníkom! Ďalší rok školy, trapasov a náhod, no aj city, ktoré ju naďalej ťahajú k inému chlapcovi... Je to Patrik? Nenechajte si ujsť veľkolepé pokračovanie slovenskej džínsovej série! 

Autor: Zuzka Šulajová                                                      
Počet strán: 328 
Žáner: romantika, denník stredoškoláčky 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 
Rok: 2012 

Anotácia: 
Neodolateľná Paula Semoková je opäť na scéne! Tentoraz s novým džínsovým denníkom, do ktorého si bude zapisovať všetky svoje príhody, trapasy a aj neistotu... vo svojich citoch. Paula je už druháčka na strednej, čo svedčí o tom, že pomaličky dospieva. Po ulici chodí bok po boku so svojím milovaným Patrikom, no je v Pauliných očiach až tak milovaný ako kedysi bol? Áno, je pravda, že Patrik je úžasný, krásny, obľúbený, žiadaný... a je tu iba pre Paulu. Lenže Patrik nie je jediný krásny chlapec na svete. Existuje mnoho ďalších! Do aktuálnej ponuky chalanov sa zaradil aj Lukáš, Denisin brat. Paula sa vo svojich citoch opäť nevyzná. To Lukášovo konanie a správanie ju čoraz viac vykoľaľuje a preto sa cíti stratená. Dokonca ani poločarodejnica Gabriela jej so svojimi schopnosťami a kartami nevie vôbec pomôcť. 
Lukáš sa za poslednú dobu zmenil a Paulu čoraz viac znervózňuje a kvôli nemu nie je už ani sama sebou. Lukáš je svalnatý, vysoký, milý, galantný a má humor, no niekedy je aj trochu drzý. No to je práve na ňom neodolateľné, nie? Lukáš dospel takisto ako Paula a už nie je ten malý pojašený chlapec. 
K tomu všetkému Paule pribudne nový prírastok do rodiny. Je teda jasné, že pojašená Libuša a všetci okolo robia nervy, kde sa len dá. Ako keby Paula nemala dosť stredoškolských a aj srdcových záležitostí, pribudne ešte aj toto. 
Druhé pokračovanie Džínsového denníka, do ktorého si starostlivo Paula zapisuje všetky svoje zážitky a pocity pomaly graduje a stáva sa čoraz ďalej zaujímavejším. V tejto knihe bude dosť Paula na pochybách svojich citov. Lukáš ju neustále vytáča, no zároveň ju aj nepríjemne (zamilovane) znervózňuje. No čo Lukáš? Kde je napísané, že jeho city sú také isté ako tie Pauline? Paula nesmie zabúdať, že ešte stále chodí s Patrikom a nepotrebuje sa predstaviť ako nejaká mrcha, ktorá ho využila na chvíľku a potom ho surovo odkopla. 
Paulina partia sa nakoniec spoločne vyberie na chatu, kde všetko dostane úplne iný smer... Čo sa tam udeje? Na druhé ráno bude Paula šťastná, no zároveň aj nešťastná, kvôli tomu, čo sa tam stalo. Denník je preto Pauliným malým psychológom. No čo sa stane, ak do neho pozrú cudzie oči a prečítajú si veci o ktorým by nemal nikto ani len tušiť? Paula už bola pripravená povedať pravdu svetu, no ešte pred tým stihol niekto šikovný túto pravdu vyzradiť, ktorá sa ho ani netýkala... Teda Paula má už tú svoju dobrú povesť celkom nalomenú... Tak ako sa to s ňou skončí? Bude s nejakým chalanom alebo zas ostane sama? Nehovoriac o tom, že v partii je už dusnejšia atmosféra... 
Nenechajte si ujsť pokračovanie úspešnej slovenskej série! 

Moje hodnotenie: 
Kniha Džínsový denník 2 bola natoľko úspešná, že na Slovensku je k dispozícii už druhé vydanie s novou obálkou, ktorú vlastním aj ja. Musím podotknúť, že nielenže autorkin neprekonateľný štýl písania spôsobuje, že sa od knihy neviete odtrhnúť, ale aj dobré písmo, krátke kapitoly a riadkovanie. 
Hovorí sa, že prvá časť príbehu, filmu, či knihy je väčšinou najlepšia z celej série. No u mňa to neplatí- ale iba v tejto sérii. Prvý džínsový denník bol úplne super, nemyslela som si, že máme  takú talentovanú autorku! Síce kniha neskončila tak, ako som chcela, bola naozaj úžasná a  milovala som ju. Keď sa mi do rúk dostalo druhé pokračovanie, páčilo sa mi ešte viac ako jednotka! Určite preto, lebo autorka nezmenila štýl- bolo naozaj cítiť, že to písala ona. No druhý dôvod je ten, že príbeh sa odvíjal trošku napínavejšie a odvíjalo sa to celé tak, ako som si predstavovala. Ako keby ma autorka vypočula a napísala to. Preto sa mi DD2 pozdával asi najviac a zatiaľ to je moja najobľúbenejšia časť z džínsovej série. 
Priznám sa, že takisto ako pri prvej časti, aj pri druhej som sa cítila ako Paula. Na jej trapasoch som sa posmiala, na problémoch som sa ňou trápila a keď jej lietali motýle v bruchu, tak ja som sa nad knihou škerila. Bolo to naozaj vtipné čítanie, ktoré ma od každodenného stresu vedelo pekne odpútať a zrelaxovala som si pri ňom. 
Knižku určite odporúčam všetkým milovníkom džínsovej série, románov a vitpného čítania. Určite si prečítajte najprv prvý diel a potom druhý. Určite nebudete ľutovať. Ja knihe bez mihnutia oka dávam päť hviezd. Nielnže je toto slovenská novodobá kvalitná literatúra, ale aj čítanie pre pohladenie si duše a srdca. 



Komentáre

Obľúbené príspevky